Blogger Backgrounds
w e l c o m e t o l e e y a l u l l a b y b l o g s p o t :)

Monday 18 April 2011

internet dan operator celcom..

sejak 2 3 hari ni, internet cari pasal plak dah dgn aku....
dia xmau bukak, aku hangin betol lahh....
sikit2 kuar connection was reset..
aku dala slow bab2 komputer n sewaktu dgnnye....
ingtkan ayh aku terlupa nk byr, bukan nk marahlah,,paham dgn usianye,,mgkin terlupa.. so,,aku slow talk dgn bapak aku.. ingatkan dia yg mungkin terlupa walhal tgh bengang nihh xdpt on9.... first target nk marah,, ayh aku dlu.. kesian..
( kureng punye anak, mujur bapak aku kasi berukben nihh, kalo x, mimpilahh nk dpt on9 )


then bila ayah aku dgn yakinnya berkata yg dia da byr, siap nk kasik bukti g iaitu resit bagai,aku pun terdiam.. kelu xthu nk kata apa2..
then dia suruh aku dial '1111'.. blurr sbntr, num sapa pendek beno nihh..
aku yg sdg musykil terus bertanya, 


aku : number ape nihh??
ayah : num celcom center, pandai2lahh tny dia cmne nk selesaikan problem.
aku : nk ckp pe?? ala, ayah jela yg ckp.. owg xreti..
ayah : bilanya nk reti, atleast ape dia tny sng nk jwb sb hang ada dpn laptop.
aku : ok.
ayah : bila dia tny num akaun, kasik num ni... 013*******.
aku : baik.

aku pun dial lahh..

                                    
dgr lahh aku cik kiah berleter di telepon..
kalo nk ni, tekan ni... kalo nk tu, tekan tu...

then terdgr seseorg myapa d corong telepon..
tny sapa di talian, siap gtaw aku g perbualan kami dirakam. wah,, gempak sihh..
mst ble dia bosan dia nk dgr balik suara aku.. hihihi...

                                    

mula2 ckp dgn cik siti, sian dia.. blurr nyerr aku smpai dia bengang..
aku kenal suara dia, cm org tahan marah.. hahahaha...
lantaklah,, bukan dia kenal aku pon..
da dia tny, then aku jwblahh.. bila aku gtw masalah aku,, dia bising2 plak kata tu bukan bahagian kerja dia.. derr,, manalahh aku thu.. cik kiah xckp pape pun masa berleter td..ok lahh,, die suh tggu sat.. dia pi cari bahagian sepatutnye..
then,, cik kiah smbung semula leteran dia, fine! aku dgr.. beselahh pompuan,, byk mulut...
masuk plak cik timah dgn lunak suaranya berkata2.. pergh! kalo aku laki, konfem tergoda... mesra orgnye, tny nama aku g, then tny nama bapak aku..
aiseh,, jgn kata nk ngorat bapak aku plak... tp, jap je dpt ckp dgn die.. xsempat nk mintak num..
then,, cik kiah xpenat2 g berleter.. panas telinga aku.. 
xberapa lama pehtu, masuklahh cik bedah di talian..
lama jugak borak dgn dia.. cerita masalah aku.. dia mmg kaunselor yg baik..
tlg solve kan prob aku ni.. tp,, pengsan ke ape dia tetbe,, hbgan kami terputus  ( talian yg terputus lahh )
sedih gak time tuhh,, muka da kerut seribu dahh..
xpela,, aku kol semula...
haish! cik kiah lagi d talian.. bru je nk marah cik kiah tuh,, tetbe terdgr sang teruna bersuara..walaweh,, ade can nk ngorat abg leman nihh. suara pun macho ja aku dgr..
siap tny nama penuh aku g, bukan pe... nk akad nikah t senang kot. haha.
then tny nama bapak aku,, yela kenalah amik thu nama wali. :P
first kenal,, xsgka caring juge orgnye.. cm thu2 aku dlm dilema.. tny masalah aku g tu.. tp, ble aku cerita.. dia kata dia xdpt tlg..dia pass aku kt org len..
smpai hati sguh! kecewa aku! cik kiah yg berleter aku pekakkan sja telinga ini..
then,, sang arjuna kedua menjelma.. suara yg lunak persis fahrin ahmad.. fuhh! senyuman terus ja terukir di bibir :)
salam perkenalan aku hulurkan buat abg din.. dia bertanyakan nama, aku dgn senang hati berikan.. terpegun! girang! mdgr namaku setia meniti dibibirnya sepjg perbualan kami..lama juga kami berborak.. tnp sedar,, aku da pun berguling2 kat lantai DB1-0*-0*..
sguh ramah orgnye.. siap tny aku belajar kt mana g tu..
xterduga olehku,, kami belajar d tmpt yg sama.. hatiku berkata2,, "ada jodoh ada jodoh".. hihi... setelah nasihat dia berikan,, masalah aku akhirnya dpt diselesaikan.. syukur :) terimas byk2..dan dia akhirnya mgucapkan selamat tinggal utkku.. xkuduga,, ade lagu yg menyanyi2 di mindaku..

"jgn diucap selamat tinggal, jgn kau ucap selamat tinggal, jgn diucap selamat tinggal, kepadaku......." [shades-jgn kau ucap selamat tinggal]

haih.... byebye arjuna :(
~tulis smbil rakus meratah cookie crisp sekotak..








2 comments:

  1. obesiti ehh salah obsessed lah kau nih.. org tnyer sket dah tunggang terbalik..hahaha..n plus, fyi org lelaki ni kalau suara dier xsedap n pndi amek hati dier x macho n sng ckp xhensem lah..haha..paper pun overall entry ni aku rase 1 of 10 lah..membosankan..hahaa..x lah..aku x ley nk argue aper kau ckp sbb tu kau yg rase..chow..

    ReplyDelete
  2. derr.... ni subjective judgement aw... pendapat aku... aku kata betul maka betul ahh... kalo bosan jgn bce :(

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...