Blogger Backgrounds
w e l c o m e t o l e e y a l u l l a b y b l o g s p o t :)

Tuesday 19 April 2011

kelas 1

dalam kelas macroeconomic..
madam sdg khusyuk mgajar didepan.....
tajuk rini, Money and Banking...

                                 

madam : owg zaman dlu, nk beli barang dia guna sistem??
beberapa pljr : Barter..
madam : cth kalau saya nk beli ayam, tp sy ada tepung je. sy terpaksa cri org yg nk tukar dgn sy. dia amik tepung sy dpt ayam... bla bla bla.... commodity money... bla bla bla... metallic money... bla bla bla...
aku : hermmm...

                                


madam : methods used to measure money supply are called M1, M2 and M3.
M1 is narrow money, M2 is near money plus M1, and M3 is broad money....
bla bla bla....
beberapa pelajar : ..... ( khusyuk )
aku  : ...... ( fikiran melayang )

                                

madam : consumer price index is a measure of the change in the average price of goods and services..
beberapa pelajar : ...... ( salin nota )
aku : ehemm... ( muke hampir landing ke meja )

                                

beberapa minit pehtu habis kelas, aduh! ngntok ya amat.. terseksa mata aku..
tp,, ble dgr fiza n the geng ckp sal nk beli tiket balik mggu depan, tersegar pulak mata.. sgup tguh makan, g beli tiket luu... mcj madi syg,, tny nk aku belikan tiket x.. tp,, snyap plak minah uh xde respon...miskol pun xjln jugak..
pikir2 cmne mau cntct minah uh.. sb aku mau kuar duit nihh..
tnylahh aku kpd Mr.SG ,,


aku : ...... ( pgil nama dia )
Mr.SG : lia..
aku : madi ada x?
Mr.SG : ada..
aku : ley x tlg ckp kt die aku belikan tiket utk die skali. T byr lik. jgn t die g beli plak. plis. urgent ni...
Mr.SG : ok. ( aku tulis punye pjg, die balas pendek ja )
aku : ok tengs beb! ;)
Mr.SG : upah. ( siap mintak upah g, haha. )
aku : haha. ( gelak jap ) T bfre aku balik khmis dpn, tuntut cadbury. aku blnje.
Mr.SG : wah betol2 ke ni, aku guraw ja.. ( menolak plak )
aku : kalo nk tuntut, xnk syukur alhamdulillah. haha.. 

         
dah siap, madi pun da taw sal tiket, nk g mam. terjumpe madi, die byr lik.. ok sudah.. 

now,, 
kelas business management pulak, 2 jam pas kelas td..
madam termasuk lmbt..
( xpe2, aku g suka )
tajuk rini,, managing service and manufacturing operation..

kelas kali nihh,, lagi xtahan ngntuk nyer.
pelik gak aku.. walhal,, pas bis kelas td, ngntuk da hilang..
kali ni,, pe madam ckp.. mmg jauh aku melayang.. 
amik kau,, last2 kne wat esei, then submit bru leh balik..
hah! masa tu lah terkial2 bukak buku tgk nota.. mujur xjd last skali submit.
oklah tu setakat third last, haha...

bila suda sampai rumah, salin baju, baring2.. tgn gatai pulak nk on9..
walhal esok midterm macroeconomic g tuhh.. smbil2 pelok bearbear nihh,, terasa plak nk merepek dlm blog. haha.. teruk betul aku nih...... 

oklah, to be continued...... 


   



2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...