Blogger Backgrounds
w e l c o m e t o l e e y a l u l l a b y b l o g s p o t :)

Sunday 15 May 2011

Muadzam Shah 1






entry kali nihh, rasanya nk cerita pasal tempat tinggal aku sekarang...
iaitu Muadzam Shah, Pahang..
jauh an aku tercampak! tempat tinggal asal kat Seri manjung, Perak..
tulahh,, nk belajar punye pasal...


balik pun jarang2.
kekadang, 4 bulan lgsg xbalik...
tp kdg2 family dtg melawat ar.. hehehe...
yelahh, jauh kot. sehari suntuk dlm bas tiapkali aku balik..

aku dtg sni pada 26 jun 2010..
rasa cm baru lagi..
masa dtg uhh, cm gerun je tgk tmpt nihh..
hutan sana-sini..
kete askar pun byk
seriau gak ar
aku dok kat Desasiswa Bestari

seminggu aku kene orientasi..
tension gak ar
meh aku citer sikit suasana orientasi uhh
kiteorg kne bangun kul 4 pagi
kakak2 faci ketuk pintu umah
hbis lakk dlm kul 11 12 gitu
nk dijadikan cerita
adalah one day uh kami stu umah xsedar pintu diketuk
sb sedap giler arr tdo

so,, bile je tersedar
org dahh beratur kat bwh
kne marahlahh dgn kak faci
so,, kami 1 umah xmandi
hehehehe
busuk!
time orientasi tuhh mmg seksa ar
rasa cm zaman2 dijajah plak
merasa lahh aku
kawad n jalan itik dgn pakai baju kurung nyerr
sakit2 belakang
pehtu
asyik kene marah ja
ngantuk smpi tersengguk2 dlm audi
then, bile tertido, kakak faci ketuk meja
suh bangun
kalo x, t xpasal2
ade org tgkp gmbr tgah tdo
yela,, die bercakap je
mau xngantuk
mujur ade gak part2 die menyanyi
kalo x,
seriously orientasi uh
jd saat aku plg benci
haha
tp bile dahh habis, rasa rindu plak
hee
time orientasi uhh aku group num 7


kat sni aku duduk cm kat umah
ada 2 bilik
1 bilik 2 org
best gak ar
xpyh berebut2 toilet bagai
ade dapur
umah aku plak ngadap umah lelaki
hehehe

ni bebudak umah aku utk foundation

 
 masa menulis entry nihh
aku masih g student foundation in accountancy
hehe
bulan 9 nihh
insya'allah aku naik degree
setelah setahun aku jd foundy student
insya'allah gak 4 tahun aku degree
pastu aku myb chow dri muadzam nihh

tahu x
uniten skg dahh pasang letrik topup
hadoi
mmg tercekik aw 
terpaksa berjimat dlm soal letrik
terpaksalahh jd 'genggam xtirih'

kat sni
aku ade sorg kak sedara
tp die jap je
t tahun dpn die chow ar
tgal aku sesorg
kalo ade die
slalu gak kuar mam kt luar

masa mula2 aku masuk uniten nihh
bukan ade pe sgt kt sni
tp oklah now
dahh byk mbangun
pasaraya pun dekat ja dgn tmpt tgal aku
kekdg jalan kaki jep dgn mbe2 aku nihh
bukan tu jep
muadzam pun dahh ade pusat karaoke aw
kire menarik lahh tuh
kalo x
xbest lgsg
sb sni semata2 tmpt belajar jep
SK,SMK,SMA,SMT,POLY,MRSM,UNI
sume ade
hahahaha
xpayah bebudak sni pi blaja jauh2
muadzam nihh kire byk gak lahh hutan
bak kata atuk aku
"tempat jin bertendang"
:)
orang asli a.k.a orang kita 
pun byk kat sni

kebykan dak2 foundy skg byk yg ade kenderaan sendiri
tp aku kat sini, kemana2 dgn bas jep lahh
sian an an

since aku masuk sni
barulahh muadzam merasa nk ade lampu isyarat aw
sebelom2 nihh xde pun
so
bebudak lama yg dtg sni
agk excited plus teruja dgn perubahan tersebut
kat muadzam
ade pasar sehari 
( pasar hari sabtu, dari pagi sampai 8.30 mlm )

erm lagi pe ek
aku pun xtahu nk citer pe sal muadzam nihh
ne taw kot2 t ade g
aku edit balik ar entry nihh
hahaha

(to be continued)

3 comments:

  1. wah muadzam shah ulu tu ada tempat karaoke?! yes.. sempurna dah kot bagi aku utk p study.. aku dpt tawaran buat degree accounting di uniten.. Mula2 sgt la tak mau p... sebab tak da apa katanya. tapi selepas baca blog ni rasa mcm sesuai la tempat utk study sbb bla2 stress ada tempat nak p lepas geram aka karaoke.. hehe g pon aku dah tua.. umur dah 22 & dah ada degree software engineering UUM. ini second degree aku.. yeah.. tak sabar nak berlakon MUDA dan innocent mcm baru msk U.. Thanks for the info.

    ReplyDelete
  2. Ye ke muadzam ada pusat karaoke? brtul? tak tipu? kali terakhir saya pergi sana masih tak de.. tolong respond secepat mungkin.. hehehe sbb saya dpt offer buat degree accounting di sana.. risau x de tempat karaoke.. klu ada hiburan lain dah tak penting... hehe boleh tak tunjuk gambar ke klu boleh la.. :)

    ReplyDelete
  3. Haha kite berminat gila baca blog akk. Pasnih kita dah nak masuk uniten dah. Kite mcm akk, amik foundation accounting gak . Doakan kita k . Mesti akk da kerja kn skrg . Hehe alhamdulillah. Doakan kita k . Bye thanks kongsi cerita

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...