Blogger Backgrounds
w e l c o m e t o l e e y a l u l l a b y b l o g s p o t :)

Monday 28 March 2011

biru itu indah... perhubungan??

biru adlh kaler paling aku senangi,
acapkali aku memandang sesuatu yg berwarna biru, hati ini dibaluti ketenangan..
damainya warna biru turut mendamaikan hati,jiwa dan fikiran aku..

"blue rose", ada 2 perkara aku suka tentangnye.. 
pertama, bunga rose adalah secantik2 bunga dimuka bumi ini.. 
dikejauhan terserlah kecantikannye. namun, tanpa sedar. ia punyai duri yg mampu melukai jemari.. 
aku suka samakan rose dalam perhubungan..
sungguhpun indah sesuatu perhubungan, tetap jua akan ada kelak hati yg terluka.. kerna xmudah membina tembok percintaan.. akan ada halangan2nya..
itu sudah pasti :)
kedua, ia berwarna biru.. kata org rose merah lambang cinta. maka, blue rose lambang kasih syg yg damai. mengharapkan perhubungan itu sentiasa damai :)


pantai... kebiruan air laut memang amat mengasyikkan. betapa indah ciptaan Tuhan :)
tp, knp pantai? ape kaitan ia dlm perhubungan pula? :)
kdg-kala kita takut membina sesuatu hbgn, sb takut akan ape2 kemungkinan. dan, kita akan selalu dgr pepatah "kalau takut dilambung ombak, jgn berumah ditepi pantai".. kan?
haha, tp kali ini.. aku nk ckp tntg pantai versi lain pulak.. petikan ni aku amik dri novel, 'KASIHKU ABADI'..


hadi : kita mberi cinta pd yg sudi n thu mhargai cinta kita. buat ape nk       disia2kan kasih syg kita pd org yg xthu mhargai. plg sng, cuba lihat ombak n pantai tu. beribu btu jauhnya ombak meredah lautan, semata2 hndk mcari pantai yg setia. sepatutnya bgtulah kita.
wana : tp, pantai selalu berubah.
hadi : cuba tgk betul2, yg berubah pasir. bkn pantai. pantai ttp disitu.
wana : mksd?
hadi : pasir hny terletak dpermukaan pantai. ibaratkan pasir umpama khdupan yg kita lalui tiap hari. sntsa berubah. mnkla hati kita ibarat pantai. hny sesuatu pkra tjdi, brulah hti kita berubah.


..selebihnye bace sendiri lah :)


maka sebab itulah, aku sgt menyenangi pantai...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...